Engine Information and Specifications

  •  300 AMS

    Engine Details

    Idéal pour les navires de pêche professionnels, les bateaux de service et les embarcations de police. Disponible avec pilotage par manette, direction à assistance électro-hydraulique et système « Advanced MidSection » (AMS) de Mercury. Le système AMS empêche la transmission des vibrations au bateau, tandis que le pilotage par manette offre une commande et une manœuvrabilité optimales.

    Spécifications - 300 AMS

    CV / kW
    • 300/224
    Type de moteur
    • V8
    MidSection
    • Advanced MidSection (AMS)
    Cylindrée (CID/CC)
    • 279 CID
    Cylindrée (L)
    • 4.6L
    Configuration des cylindres
    • V-8 [64 degree] with Dual Overhead Cam [DOHC] and 32-valves
    Régime maximum tr/mn
    • 4800-5600
    Induction d'air
    • Performance-Tuned Long-Runner Intake Manifold
    Système d'induction de carburant
    • Electronic Fuel Injection (EFI) Computer Controlled with Advanced Range Optimization
    Alternateur ampères/watts
    • 115-amp (1449 Watt) with Idle Charge
  •  300 CMS

    Engine Details

    Advanced Range Optimization (ARO) and closed-loop fuel control work together to precisely adjust the fuel mixture for optimal fuel economy. For commercial fishing vessels, commercial workboats and law-enforcement boats.

    Spécifications - 300 CMS

    CV / kW
    • 300/224
    Type de moteur
    • V8
    MidSection
    • Conventional MidSection
    Cylindrée (CID/CC)
    • 279 CID
    Cylindrée (L)
    • 4.6L
    Configuration des cylindres
    • V-8 [64 degree] with Dual Overhead Cam [DOHC] and 32-valves
    Régime maximum tr/mn
    • 4800-5600
    Induction d'air
    • Performance-Tuned Long-Runner Intake Manifold
    Système d'induction de carburant
    • Electronic Fuel Injection (EFI) Computer Controlled with Advanced Range Optimization
    Alternateur ampères/watts
    • 85-amp (1071 Watt) with Idle Charge
  •  250

    Engine Details

    Offers simple, seamless repower rigging. Engineered for commercial fishing vessels, commercial workboats and law-enforcement boats.

    Spécifications - 250

    CV / kW
    • 250/186
    Type de moteur
    • V8
    MidSection
    • Conventional MidSection
    Cylindrée (CID/CC)
    • 279 CID
    Cylindrée (L)
    • 4.6L
    Configuration des cylindres
    • V-8 [64 degree] with Dual Overhead Cam [DOHC] and 32-valves
    Régime maximum tr/mn
    • 4800-5600
    Induction d'air
    • Performance-Tuned Long-Runner Intake Manifold
    Système d'induction de carburant
    • Electronic Fuel Injection (EFI) Computer Controlled with Advanced Range Optimization
    Alternateur ampères/watts
    • 85-amp (1071 Watt) with Idle Charge
  •  225

    Engine Details

    Mercury engineers strategically trimmed weight to produce some of the lightest engines in the class—by up to 30 pounds—and the powerhead configuration has been optimized to minimize size. Ideal for commercial fishing vessels, commercial workboats and law-enforcement boats.

    Spécifications - 225

    CV / kW
    • 225/168
    Type de moteur
    • V8
    MidSection
    • Conventional MidSection
    Cylindrée (CID/CC)
    • 279 CID
    Cylindrée (L)
    • 4.6L
    Configuration des cylindres
    • V-8 [64 degree] with Dual Overhead Cam [DOHC] and 32-valves
    Régime maximum tr/mn
    • 4800-5600
    Induction d'air
    • Performance-Tuned Long-Runner Intake Manifold
    Système d'induction de carburant
    • Electronic Fuel Injection (EFI) Computer Controlled with Advanced Range Optimization
    Alternateur ampères/watts
    • 85-amp (1071 Watt) with Idle Charge
  •  200

    Engine Details

    Commercial calibration allows the engine to reach maximum torque well below peak rpm—more power with less stress on the motor, making it the perfect motor for commercial fishing vessels, commercial workboats and law-enforcement boats.

    Spécifications - 200

    CV / kW
    • 200/149
    Type de moteur
    • V6
    MidSection
    • Conventional MidSection
    Cylindrée (CID/CC)
    • 209 CID
    Cylindrée (L)
    • 3.4L
    Configuration des cylindres
    • V-6 [64 degree] with Dual Overhead Cam [DOHC] and 24-valves
    Régime maximum tr/mn
    • 4600-5400
    Induction d'air
    • Performance-Tuned Long-Runner Intake Manifold
    Système d'induction de carburant
    • Electronic Fuel Injection (EFI) Computer Controlled with Advanced Range Optimization
    Alternateur ampères/watts
    • 85-amp (1071 Watt) with Idle Charge
Available with Joystick Piloting

Disponibles avec Joystick Piloting

Joystick piloting est disponible sur les hors-bord SeaPro V6 3,4 L 200 CV avec Digital Throttle & Shift (DTS). En plus de faciliter l’accostage et les manœuvres, grâce au joystick, le système vous permet de maintenir la position du bateau, son cap, voire de maintenir à la fois sa position et son cap.

Le plus de Mercury : la protection anti-corrosion

Le plus de Mercury : la protection anti-corrosion

Mercury propose une protection anti-corrosion supérieure à celle de ses concurrents en offrant un produit durable exclusif contenant l’alliage aluminium le plus faible en cuivre de l’industrie. Prolonger la durée de vie des composants critiques avec deux fois plus d'acier inoxydable que ses concurrents.

Calculez vos économies de carburant

Calculez vos économies de carburant

Le calculateur d'économies de carburant Mercury vous permettra de calculer facilement les économies de carburant possibles d'un hors-bord Mercury FourStroke SeaPro!

Choisissez la manière dont vous utilisez votre bateau, sélectionnez la puissance TwoStroke et FourStroke - et notre outil vous affichera vos économies potentielles de carburant. Si vous cherchez à améliorer ou à ajouter plus de puissance, vous pouvez même choisir de différentes options de puissance FourStroke et TwoStroke!

Calculez vos économies de carburant

SeaPro engines power boaters in harsh conditions

SeaPro engines power boaters in harsh conditions

TowBoatUS and commercial boat builders are turning to Mercury Marine’s SeaPro engines because they are engineered to deliver longer engine life while maintaining the power and performance necessary to get the job done. 

Watch now 

https://zmm.ca/fr/lam/engines/outboard/seapro/200-300hp/